تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

اگر به تصویر بالا نگاه کنید حتما فکر می کنید که این یک دوربین عکاسی جدید است. اما این جدیدترین تلفن همراه شرکت Altek است که چند ساعت پیش معرفی شده است. این تلفن به یک دوربین ۱۴ مگاپیکسلی مجهز است که می تواند با کیفیت HD فیلمبرداری کند و دارای زوم اپتیکال 3x است. ‏ 
‏ 
این گوشی دارای فلاش زنون و LED است تا هنگام عکاسی و فیلم برداری نور کافی داشته باشید. از امکانات فوق العاده تصویر برداری که بگذریم این تلفن دارای اتصال از طریق WiFi به همراه 3G و HSPDA است. شرکت التک این گوشی را به عنوان یک تلفن هوشمند معرفی کرده است اما سیستم عامل آن را ذکر نکرده. اما حدس زده می شود که نسخه ای از سیستم عامل اندروید گوگل را به همراه داشته باشد. ‏ 
‏ 
قسمت خوب داستان در اینجا است که برای داشتن این گوشی لازم نیست یک سال دیگر صبر کنید و این شرکت اعلام کرده این تلفن تا یک ماه دیگر به بازار ارایه خواهد شد. احتمالا تا به حال نام این شرکت را اصلا نشنیده اید. التک یک سازنده دوربین های دیجیتال است که معمولا محصولات خودش را برای دیگر کمپانی های بزرگ دنیا تولید می کند بنابراین شما نام آن را مستقیما نشنیده اید و ناشناس مانده است.
 ‏ 


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: ▼مقالات دوربین دیجیتال , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

hedredscarletces201101-narenji-ir.jpg


‎اگر مثل من در صنعت فیلم سازی اطلاعات به روزی نداشته باشید و از شما بخواهند چند دوربین حرفه ای را نام ببرید، شما هم سونی، پاناسونیک، کانن و شاید چند برند دیگر را نام ببرید. و اگر RED جزو آنها نیست، با خواندن این مطلب دود از سرتان بلند می شود.

 


‎شرکت RED که از تولید کننده های دوربین های دیجیتال سینماتوگرافی حرفه ای است، در نمایشگاه امسال مدل اسکارلت خود را رونمایی کرد، که با آن می توان تصویری با رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۶۲۰ پیکسل با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد.

 


‎این دوربین قابلیت اضافه کردن تجهیزات جانبی به صورت ماژولار را دارد ، تجهیزاتی از قبیل SSD و تجهیزات حرفه ای صدابرداری جزو ماژول های انتخابی دستگاه هستند.

 


‎هنوز از قیمت نهایی این دوربین حرفه ای خبری نیست، ولی فکر می کنم باید به دیدن عکس اش قانع باشیم. ‎اسکارلت، خواهر کوچک بقیه دوربین های این شرکت است. به عنوان مثال دوربین EPIC 617 که تنها ۵۳ هزار دلار قیمت دارد، می تواند تصویری با رزولوشن ۲۸۰۰۰ در ۹۳۳۴ پیکسل را با نرخ تبادل اطلاعات ۵۰۰ مگابایت در ثانیه ضبط کند.

 


‎فیلم The Hobbit به کارگردانی پیتر جکسون هم از ۳۰ دستگاه دوربین EPIC برای تصویربرداری کمک می گیرد.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: ▼مقالات دوربین دیجیتال , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

mod-20719viewsonicviewfun3dpalm.jpg


در نمایشگاه امسال خبرهای بسیاری در مورد تکنولوژی های سه بعدی جدید در زمینه های گوناگون منتشر شده است. از نمایشگرها و تلویزیون های 3D تا دوربین های دستی که قابلیت فیلمبرداری سه بعدی دارند. در این میان شرکت ViewSonic نیز با عرضه چند مدل از دوربین های 3D، نمایشگاه CES امسال را در این زمینه پربارتر کرده است.

 


نمونه اول Palm 3D HD نام دارد که قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 1080p را در دو حالت دو بعدی یا سه بعدی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را در اختیار شما می گذارد. ضمن اینکه این دوربین مجهز به یک باتری قابل شارژ و ورودی کارت حافظه SD است. نمایشگر ال سی دی ۳٫۲ اینچی این دوربین از فناوری Parallax بهره می برد و تماشای تصاویر سه بعدی آن بدون استفاده از عینک مخصوص نیز امکان پذیر است. این نمونه ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

 


mod-20716viewsonicviewfun3dsnapdigitalcamera.jpg

mod-20717viewsonicviewfun3dpocketcamcorder.jpg

در کنار این نمونه، ویوسونیک از سه نمونه دیگر نیز رونمایی کرده است که با نام های ViewFun 3D PocketHD ،ViewFun 3D Pocket و ViewFun 3D Snap Pocket ارائه شده اند. این سه دوربین نیز با قیمت های ۱۴۹، ۱۷۹ و ۱۹۹ دلار در دسترس خواهند بود.

 


mod-20721viewsonicviewfun3d8multimediadigitalphotoframe.jpg



|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: ▼مقالات دوربین دیجیتال , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

nooo1_narenji_ir.jpg


مثل اینکه فوجی فیلم برای بازار دوربین های دیجیتال در سال ۲۰۱۱ حسابی خیز برداشته است. آخر شوخی نیست که یکباره برای CES بیش از ۱۶ مدل جدید دوربین معرفی و عرضه کرد! در اینجا به شکل خلاصه به مشخصات مهم هر گروه از این دوربین ها می پردازیم. اگر هم در مورد گروه خاصی کنجکاو شدید می توانید در سایت فوجی فیلم مشخصات کامل هر کدام را ببینید.

 


HS20EXR, F500EXR, F550EXR

h20_narenji_ir.jpg

این دوربین های نیمه حرفه ای فوجی، با سنسور EXR شانزده مگاپیکسلی شان مطمئنا جایگاه خوبی در بازار خواهند داشت. EXR سری سنسورهای تصویری CCD ویژه فوجی هستند که در سال ۲۰۰۸ ابداع شده اند. با این سنسور ها شاهد رزولوشن بالاتر، حساسیت نوری بیشتر و دامنه رنگی بزرگتری هستیم . در این حالت چینش پیکسل ها متفاوت از دیگر سنسور ها است به صورتی که نیمی از پیکسل ها به صورت جداگانه پردازش و مورد استفاده قرار می گیرند.

 


این دوربین ها با سرعت بالایی فیلمبرداری می کنند و قابلیت عکس برداری متوالی را دارند. سری HS20EXR جزو گروه دوربین های سوپر زوم است و امکان زوم اپتیکال ۳۰ ایکس آنها را به رقیبی مهلک در این گروه تبدیل کرده است. این دوربین ها علاوه بر تصویر یاب چشمی شان، دارای یک صفحه ال سی دی ۳ اینچی متحرک هم هستند و حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارند.

f500_narenji_ir.jpg

دوربین های F500EXR و F550EXR هم تقریبا جزو کامپکت ها محسوب می شوند. سنسور EXR و خصوصیاتی شبیه دیگر دوربین ها دارند. ولی تنها چیزی که آنها را تا حدی متمایز می کند، زوم 15X! آنها است. البته مدل F550 دارای جی پی اس داخلی هم هست. این دو مدل با قیمت ۳۳۰ و ۳۵۰ دلار عرضه شده اند.

 


S____ series

sses_narenji_ir.jpg

این گروه که با حرف S آغاز شده و عدد ۴ رقمی برای معرفی مدل دارند، جز دوربین های سوپر زوم فوجی هستند که از سنسور EXR استفاده نمی کنند. متعلق به دسته DSLR ها هستند و قیمت های بسیار متفاوتی بسته به امکانات شان دارند.

 


Z90

z_narenji_ir.jpg

دوربینی نازک، کوچک، با صفحه لمسی مقاومتی و رابط کاربری دو جهته! اما این ها امکانات چندان ویژه ای نیستند. دوربین های خیلی زیبا و نازکی در دیگر شرکت ها می توان یافت که بهتر از این محصول فوجی باشند. بهتر است منتظر آپگرید بعدی این دوربین باشیم. اگر صفحه لمسی خازنی و رابط کاربری یک جهته به آن اضافه شود، آنگاه محصول قابل تاملی خواهد بود. اما اگر بخواهید Z90 را بخرید تنها کافی است ۱۷۰ دلار پرداخت کنید.

 


XP20/XP30

xp20_narenji_ir.jpg

این دوربین ها فرزند خلف XP10 فوجی هستند که انصافا به خوبی روی آنها کار شده و ارتقا پیدا کرده اند و یک دوربین کاملا خوش قیافه و خوش قیمت را برای مشتری به ارمغان آورده اند. این دوربین ها را می توانید به قیمت ۲۰۰ دلار بدون جی پی اس و ۲۴۰ دلار با جی پی اس داخلی خریداری نمایید.

 


A, J, and T series

tseries_narenji_ir.jpg

این سری ها شامل دوربین های ارزان قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری هستند که نیازهای یک کاربر معمولی را به خوبی پوشش می دهند. البته در این میان سری T از همه زیباتر است . با کیفیت 720p فیلمبرداری می کند و 10xزوم دارد.

 


به گمانم فوجی فیلم با این همه تنوع به خوبی بتواند پاسخگوی نیازهای ما باشد!


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: ▼مقالات دوربین دیجیتال , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

panny-3d-pr-01-gal.jpg

پاناسونیک، از نخستین دوربین سه بعدی خانگی پرده برداشت. این دوربین با کیفیت 1080p قادر به ضبط تصاویر است. نام مدل آن را HDC-SDT750 گذاشته اند. و می تواند تصاویر را روی حافظه SD ضبط کند و زوم اپتیکال آن ۱۲ برابر است.

 


برای تصویر برداری سه بعدی از یک لنز مخصوص با نام 3D conversion lens استفاده شده که قابلیت تصویربرداری سه بعدی را برایش به ارمغان آورده است. با این لنز دوبین قادر است از هر صحنه یک تصویر برای چشم چپ و یک تصویر برای چشم راست ضبط کند.

 


panny-3d-pr-06-gal.jpg

تصویر حاصل کیفیت مطلوبی را در تلویزیون های سه بعدی خواهد داشت. البته نه در حدی که بتواند کیفیتی در حد فیلم آواتار را از آن انتظار داشت. در عین حال می توانید لنز سه بعدی این دوربین را جدا کرده و از آن به عنوان یک دوربین HD پرقدرت استفاده کنید.

 


panasonic-3d-cam-top-1.jpg

این دوربین با قیمت ۱۳۹۹ دلار در اکتبر به بازار عرضه خواهد شد. این نخستین قدم برای ارایه دوربین های تصویر برداری سه بعدی برای مصارف معمول محسوب میشود. بنابراین به زودی شاهد ورود بقیه رقبا هم به این بازار خواهیم بود.


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: ▼مقالات دوربین دیجیتال , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
از این که به وبلاگ من سر زدید خیلی خیلی ممنونم باتشکر حمیدرضاخوری